PAÜ’DE ÇOCUKLAR İÇİN DİJİTAL OYUN PROJESİ

Pamukkale Üniversitesi’nde (PAÜ) ‘Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı’ adlı TÜBİTAK projesi gerçekleştirildi.

‘Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı’ adlı TÜBİTAK projesi Pamukkale Üniversitesi’nde (PAÜ) yapıldı. Projenin yürütücülüğünü; PAÜ Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Okul Öncesi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan üstlendi. Projenin temel amacı; erken çocukluk eğitimi alanında görev yapan akademisyenlerin dijital oyunu eğitim amaçlı kullanma, geliştirme ve rehberlik etme ile ilgili bilgi, beceri ve stratejiler geliştirmelerini sağlamaktır. Türkiye’de 20 farklı üniversiteden gelen akademisyenler proje kapsamında eğitilecekler ve bu yolla kazanacakları bilgi, beceri ve davranışları ileride kendi öğrencilerine, etkileşimde bulundukları akademik ve toplumsal kesimlere aktarabilecekler. Projede 4 farklı üniversitede görev yapan dijital oyunla ilgili çeşitli akademik alanlarda uzmanlığı olan 20 akademisyen eğitmen olarak yer alıyor. 7-14 Eylül tarihleri arasında yapılacak proje eğitimleri; öğrenme merkezli, oyun temelli öğretme yöntem ve tekniklerinden oluşmakta olup, etkileşimli atölye çalışmaları ve sunumlar da proje etkinlik takviminde yer alıyor.

Eğitimin açılışını; PAÜ Rektör Yardımcısı ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erdinç Duru gerçekleştirdi. Prof. Dr. Duru’nun konuşmanın ardından, Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan, proje hakkında bilgiler verdi. Eğitimin ilk gününde; ‘Tanışalım Oynayalım Ve Oyun Bizim İşimiz’ adlı etkinlikler yapıldı. Proje kapsamında tüm katılımcılar; dijital oyunlarla gelişime uygun oyun ve öğrenme ortamları tasarlama, dijital araç seçim ve kullanma becerileri kazanma, mobil uygulama (apps) seçim ve kullanım becerileri geliştirme, 0-6 yaş çocuklarına uygun bir oyunla programlama dili olan Stratch Jr.’ı öğrenme konularında eğitim alacaklar.

HABER MERKEZİ

Güncelleme Tarihi: 10 Eylül 2018, 17:12
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner21

banner124